– Falk skal bli best på digitale medier

Falk tar digitale medier på største alvor.

Skrevet av falkmarked

Den nye markedssjefen i Falk, Robert Hansen, har store ambisjoner for Falk sin satsing på nett.

– Vi skal bli Norges beste klubb på digitale medier.

Hansen er utdannet journalist og fotograf, og har blant annet jobbet i en rekke aviser og i TV2 og TVNorge.

– Nå i første omgang handler det om jevnlig oppdatering av nettsiden. Vi skal i hvertfall legge ut tre innlegg i uka. Deretter skal vi satse mer på levende bilder og bygge inn andre sosiale medier som Snapchat og Instagram, forteller Hansen.

Falk går nå over til den samme nettmalen som eliteserieklubbene i Norge. Denne er mer oversiktlig enn den gamle, og er et krav når Falk rykker opp i toppdivisjonen.

– I sommer hadde jeg et møte med Hein Barthold i Norsk Topphåndball for å lære mer om hvordan eliteserieklubbene tenker på dette området. Det er mange klubber som slurver på nett. Vi skal ta dette på største alvor.

I løpet av kort tid skal det etableres en mediegruppe som skal være med på dette arbeidet. Denne gruppa skal også meisle ut en mediestrategi for Falk, som altså skal bli Norges beste.

– Vi har mange engasjerte fans og følgere allerede. Så dette skal bli en artig ting å jobbe med, sier Hansen.